„Swój do swego po swoje” to akcja społeczna, która promuje patriotyzm konsumencki. Jej cel jest wyjątkowo praktyczny – wzrost zamożności społeczeństwa polskiego.
Organizatorzy akcji zachęcają do zakupów w lokalnych masarniach, cukierniach, browarach, piekarniach i młynach. „Wierzymy, że dzięki temu zmniejszymy liczbę chorób cywilizacyjnych, które wynikają z tego, że proces technologiczny masowej produkcji wymaga stosowania konserwantów, barwników, polepszaczy i spulchniaczy.
Promujemy kupowanie bezpośrednio od rolnika, by ten mógł uniezależnić się od drakońskich warunków narzucanych przez supermarkety. Postulujemy trzymanie pieniędzy w polskich bankach, w celu rozwoju własnego sektora finansowego” – czytamy w komunikacie dotyczącym kampanii.
Wiele zamożnych narodów stosuje się do zaleceń patriotyzmu konsumenckiego: Niemcy, Japonia, Francja, USA (Buy American), Grecja (ziemniaczana rewolucja). Mieszkańcy tych państw wierzą, że produkty rodzimych firm są jakościowo lepsze, a ponadto, kupując lokalnie, budują własną gospodarkę. Idąc tym tropem, grupa polskich aktywistów postanowiła podjąć próbę namówienia rodaków do stosowania podobnych kryteriów pozyskiwaniu produktów.
Link do strony akcji: facebook.com/SwojDoSwegoPoSwoje