Akcja społeczna „Swój do swego”

Akcja społeczna „Swój do swego”

swój do swego akcja społeczna„Swój do swego po swoje” to akcja społeczna, która promuje patriotyzm konsumencki. Jej cel jest wyjątkowo praktyczny – wzrost zamożności społeczeństwa polskiego.

Organizatorzy akcji zachęcają do zakupów w lokalnych masarniach, cukierniach, browarach, piekarniach i młynach. „Wierzymy, że dzięki temu zmniejszymy liczbę chorób cywilizacyjnych, które wynikają z tego, że proces technologiczny masowej produkcji wymaga stosowania konserwantów, barwników, polepszaczy i spulchniaczy.

Promujemy kupowanie bezpośrednio od rolnika, by ten mógł uniezależnić się od drakońskich warunków narzucanych przez supermarkety. Postulujemy trzymanie pieniędzy w polskich bankach, w celu rozwoju własnego sektora finansowego” – czytamy w komunikacie dotyczącym kampanii.

Wiele zamożnych narodów stosuje się do zaleceń patriotyzmu konsumenckiego: Niemcy, Japonia, Francja, USA (Buy American), Grecja (ziemniaczana rewolucja). Mieszkańcy tych państw wierzą, że produkty rodzimych firm są jakościowo lepsze, a ponadto, kupując lokalnie, budują własną gospodarkę. Idąc tym tropem, grupa polskich aktywistów postanowiła podjąć próbę namówienia rodaków do stosowania podobnych kryteriów pozyskiwaniu produktów.

 

Link do strony akcji: facebook.com/SwojDoSwegoPoSwoje