„KoLiber dla życia” to akcja Stowarzyszenia KoLiber na rzecz ochrony życia od poczęcia. Akcja ma na celu uświadomienie polskiego społeczeństwa na temat tego czym jest aborcja, w jakich polskich placówkach medycznych jest ona dokonywana oraz jak poważnym problemem społecznym jest zabijanie nienarodzonych dzieci w Polsce.
To kolejna z inicjatyw Stowarzyszenia KoLiber, prowadzona równolegle do kampanii o charakterze ekonomicznym, jak np. Mapa wydatków państwa. Akcja „KoLiber dla życia” ma mieć kilka wymiarów. Pierwszym z nich – już rozpoczętym – jest tzw. Mapa Śmierci. Działacze stowarzyszenia zbierają informacje o polskich szpitalach, w których wykonuje się zabiegi zabicia dzieci poczętych, wedle klasyfikacji wyjątków, w których ustawa dopuszcza taki proceder.
W ramach projektu Stowarzyszenie KoLiber przygotowało harmonogram trasy filmu amerykańskiego filmu „October Baby”, który będzie wyświetlany w 14 polskich miastach. Pierwsza projekcja filmu odbyła się już w Trójmieście w poniedziałek 29 października. Następnie film pojawi się w kolejnych 13 miastach i będzie wyświetlany przez 3 miesiące. Jego projekcję w Krakowie zaplanowano na pierwsze dni stycznia 2013 roku.
Ten film uleczył kawałek mojej duszy – tak opisywała swą reakcję na wchodzący w marcu na ekrany amerykańskich kin film „October Baby” Kelly Clinger, była wokalistka z chórków Britney Spears, u której aborcja została wykonana dwukrotnie w ciągu jej życia, a która obecnie jest obrończynią życia.
Historia przedstawiona w filmie opowiada o przeżyciach Hannah, bohaterce filmu Johna i Andrew Erwina, szukającej swej biologicznej matki. Dziewczyna odkrywa, że urodziła się w trakcie aborcji. To doświadczenie wywiera wpływ na jej postawę wobec bliskich i otaczającego ją świata. Scenariusz filmu został zainspirowany historią Gianny Jessen, która przeżyła własną aborcję.
Ukończony w ubiegłym roku film, pokazywany wcześniej tylko lokalnie, zadebiutował w kinach USA 23 marca. Mimo, że rozpowszechniano go tylko w 390 kopiach, po pierwszym weekendzie znalazł się na 8. miejscu amerykańskiej listy najbardziej kasowych filmów. W sytuacji kiedy pierwszą dziesiątkę tej listy okupują najczęściej wysokonakładowe produkcje trafiające do kina w co najmniej ponad tysiącu kopii. Zajmujące pierwsze miejsce „Igrzyska śmierci” miały tych kopi ponad 4 tysiące. Jednocześnie „October baby” pod względem przychodów liczonych na jedną kopię zajęło trzecie miejsce.
Patronat nad trasą filmu objęły: portal PCh24.pl, portal Niezalezna.pl, serwis Blogpress.
Źródło: http://dlazycia.koliber.org