Bojkot goni bojkot. „Wojewódzki? Nie, dziękuję!”

with Brak komentarzy

pch24.plPortal PCh24.pl dotarł do kolejnej, aktywnej w polskim internecie akcji protestacyjnej. Tym razem chodzi o bojkot sieci komórkowej Play w związku z kampanią reklamową opartą na wizerunku Jakuba Wojewódzkiego.

Protest został oparty o masową wysyłkę emaili informujących o niekorzystaniu przez ich autorów z usług i produktów sieci Play. Internauci motywują swój bojkot społeczny marketingowym wykorzystaniem wizerunku skandalisty, który jest znany ze znieważania polskiej flagi, ksenofobii i rasistowskich komentarzy.

Jak wskazują organizatorzy protestu, kampania reklamowa sieci Play opiera się na „celebryckiej sławie” Wojewódzkiego. Dokonując takiego wyboru twarzy marki, organizatorzy okazują pogardę klientom Play, kontrowersyjność wpisana w strategię promocyjną nie usprawiedliwia takich zabiegów. Autorzy proponowanego listu protestacyjnego podnoszą, iż podobna kampania nie znalazłaby pozytywnego oddźwięku w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech albo w Wielkiej Brytanii, gdyż tam powszechnie szanuje się symbole państwowe i narodowe.

Pełną treść listu można odnaleźć na portalu PCh24.pl.