Ziomal ministra Nowaka, Adam „Nergal” Darski promuje Demon Energy Drink

Ziomal ministra Nowaka, Adam „Nergal” Darski promuje Demon Energy Drink

Adam „Nergal” Darski został twarzą nowego napoju energetycznego Demon, wprowadzanego na rynek przez Agros – Novę. Wizerunek muzyka znanego z satanistycznych zapędów i obrażania chrześcijan znalazł się na opakowaniu i w reklamach napoju. W sieci pojawiły się już zachęty do bojkotu produktu związanego z człowiekiem chełpiącym się pseudonimem „Holocausto”.

– Chcemy tą marką zaskakiwać i bawić się w komunikacji marketingowej – twierdzi Marek Sypek, prezes i dyrektor zarządzający firmy Agros-Nova. Według producenta nazwa „Demon” ma być kontrowersyjna, ale jednocześnie z „przymrużeniem oka”. Darski deklaruje, że część honorarium przekaże na konto DKMS Polska, fundacji prowadzącej działalność na rzecz osób chorych na białaczkę. Akcja marketingowa będzie połączona z popularyzacją idei dawstwa szpiku. Ma jej towarzyszyć slogan „Obudź w sobie dobrego Demona”.

Wkrótce wyemitowane mają zostać reklamy telewizyjne produktu z Darskim, według zapowiedzi producent planuje także kampanię bliboardową. Produkt kusić ma czteroma smakami i niską ceną. Sprawdziłem jak na chwilę obecną wygląda promocja tej specyficznej marki.

Logiem produktu został pentagram, Darski pojawia się w materiałach reklamowych w heavy-metalowej stylizacji. Z emblematów graficznych na stronie internetowej napoju dowiadujemy się m.in., że Demon Energy to „no limits – no laws”. Dzięki twarzy „Nergala” Darskiego vel „Holocausto” znanego z wątpliwej działalności artystycznej, wulgarnego antychrystianizmu i publicznych bluźnierstw, producent chce zdobyć silną pozycję na konkurencyjnych rynku napojów energetycznych. Jak starannie podkreśla dyrektor Agros-Nova Marek Sypek, przygotowując produkt, markę i kampanie reklamową firma chce osiągać cele biznesowe (rzecz jasna „bawiąc” i „zaskakując”) i społeczne, promując koncepcję dawstwa szpiku. Trudno jednak sobie wyobrazić jakiekolwiek moralne połączenie celów charytatywnych i prospołecznych z kampanią opartą o zdjęcia półnagich kobiet i hasła nawołujące do nieprzestrzegania prawa.

Agros-Nova jest właścicielem popularnych marek „Fortuna”, „Łowicz”, „Kotlin”, „Pysio”, „Garden” i „Tarczynek”. Firma będąca liderem branży spożywczej w Polsce i jednym z największych udziałowców rynku w swoich segmentach, postanowiła wykorzystać jawnie antykatolicki wizerunek „Nergala” przygotowując prześmiewczą kampanię promocyjną.

Internauci zachęcają do zdecydowanego sprzeciwu wobec promocji satanistycznej symboliki i wizerunku osoby znanej z antykatolickich, bluźnierczych ekscesów. Listy można wysyłać na adres mailowy opinie@agrosnova.pl oraz biuro@agrosnova.pl.

Poniżej przykładowa treść maila:

 

Szanowni Państwo!

Na swojej stronie napisaliście, że ważna dla Was jest efektywna komunikacja z klientem, a wspólny biznes chcecie rozwijać razem z nami – Waszymi klientami. Taka postawa Waszej firmy cieszy i zachęca do wyrażania własnych opinii.

W związku z Waszą zachętą do współpracy, zwracam się się do Państwa z prośbą o wycofanie z produkcji napoju energetycznego „demon”. Jego nazwa i symbolika zawarta w logo wskazuje na to, że nieprawdą jest sformułowanie, jakoby „nie miało to nic wspólnego z satanizmem”. Przeciwnie raczej, jest to propagowanie symboli satanistycznych w społeczeństwie.

Jako osoba wierząca dostrzegam zagrożenie w takim obrocie sprawy, ale przede wszystkim jako członek społeczeństwa nie mogę dopuścić do zobojętniania tysięcy młodych osób na przekaz czysto satanistyczny.

Proszę więc o rebranding napoju lub całkowite wycofanie go z produkcji. Jednocześnie pragnę Państwa poinformować, że w przypadku odpowiedzi negatywnej lub jej braku, poczuję się zobowiązana do bojkotu produktów wszystkich Waszych marek. Będę również usilnie do tego samego zachęcać moich znajomych.
Szczerze liczę, że Państwa słowa o efektywnej komunikacji i współpracy z klientem nie były tylko pustym frazesem.

Z poważaniem,